Program Investiții tehnologice în IMM-uri Regiunea de Dezvoltare Centru


Include județele: Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu
perioada de epunere: 29.09.2023 ora 12:00 – 29.11.2023 ora 12:00

Obiectivul programului sau Pentru ce pot obține finanțare?
  • OS 1.3. Intensificarea creșterii sustenabile și creșterea competitivității IMM-urilor și crearea de locuri de muncă în cadrul IMM-urilor, inclusiv prin investiții productive

  • OS 1.4. Dezvoltarea competențelor pentru specializare inteligentă, tranziție industrială și antreprenoriat

  • Acțiunea 4 – Creșterea IMM prin investiții, modernizare industrială, avans tehnologic și o economie sustenabilă

  • Intervenția 1.4.1. Investiții tehnologice în IMM-uri

Finanţarea acordată în cadrul prezentului apel de proiecte
  • Alocarea financiară corespunzătoare acestui apel este de 81.016.706 euro, din care sprijin FEDR
    68.864.200 euro și 12.152.506 euro finanțare de la bugetul de stat.
  • Din bugetul total al apelului, suma de 18.116.088 euro FEDR + 3.196.957 euro (BS) = 21.313.045 euro
    este alocată acțiunilor privind sprijinirea proceselor de producție ecologice și a utilizării eficiente a
    resurselor în IMM-uri.

Valoarea minimă și maximă pentru fiecare proiect sau Cât se poate obține?
  • Valoare minimă eligibilă a finanțării nerambursabile solicitate: 250.000 euro
  • Valoarea maximă eligibilă a finanțării nerambursabile solicitate: 1.500.000 euro
  • Solicitanții de finanţare vor respecta intensitatea maximă admisă conform ratelor de cofinanţare
    aplicabile cheltuielilor eligibile după cum urmează:
  • Pentru cheltuielile eligibile finanțate prin ajutor de stat regional
 

Intensitatea maximă a ajutorului de stat (%)

Tip IMM

Alba

Brașov

Covasna

Harghita

Mureș

Sibiu

Micro / Mică

70

60

60

60

70

60

Mijlocie

60

50

50

50

60

50

  • Pentru cheltuielile eligibile finanțate prin ajutor de minimis, în cadrul acestui apel de proiecte intensitatea ajutorului de minimis este de 100%.
Calendar orientativ privind apelul de proiecte
  • PERIOADA DE DEPUNERE A PROIECTELOR
    29.09.2023 ora 12:00 – 29.11.2023 ora 12:00
Solicitanți și parteneri eligibili sau Cine poate aplica?

Societate sau societate cooperativă care, în conformitate cu Legea 346/2004 privind stimularea
înfiinţării şi dezvoltării IMM, se încadrează în categoria:

  • microîntreprinderilor din mediul urban – au mai puțin de 10 salariaţi şi realizează o cifră de
    afaceri anuală netă sau deţin active totale de până la 2 milioane euro, echivalent în lei
  • întreprinderilor mici din mediul urban și rural – au între 10 și mai puțin de 50 salariaţi şi
    realizează o cifră de afaceri anuală netă sau deţin active totale de până la 10 milioane euro,
    echivalent în lei;
  • întreprinderilor mijlocii din mediul urban și rural – au între 50 și mai puțin de 250 salariaţi şi
    realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro, echivalent în lei, sau
    deţin active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane euro.
Solicitanți neeligibili
  • se află în stare de faliment/ insolvenţă sau face obiectul unei proceduri de lichidare sau de administrare judiciară, a încheiat acorduri cu creditorii (în procedurile anterior menţionate),
  • şi-a suspendat activitatea economică sau face obiectul unei proceduri în urma acestor situaţii sau se află în situaţii similare în urma unei proceduri de aceeaşi natură prevăzute de legislaţia sau de reglementările naţionale;
  • Este subiectul unei decizii de recuperare a unui ajutor de stat ce nu a fost deja executată iar creanța nu a fost integral recuperată, anexându-se dovezi în acest sens;
  • Este în dificultate, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 651 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piața internă în aplicarea articolelor 107 și 108 din tratat, și anume: 

se aplică doar dacă întreprinderea are, la data declarației, cel puțin 3 ani de la înființare] în cazul unei societăți cu răspundere limitată, atunci când mai mult de jumătate din capitalul social subscris a dispărut din cauza pierderilor acumulate. Această situație survine atunci când deducerea pierderilor acumulate din rezerve (și din toate celelalte elemente considerate în general ca făcând parte din fondurile proprii ale societății) conduce la un cuantum cumulat negativ care depășește jumătate din capitalul social subscris;

se aplică doar dacă întreprinderea are, la data declarației, cel puțin 3 ani de la înființare] în cazul unei societăți comerciale în care cel puțin unii dintre asociați au răspundere nelimitată pentru datoriile societății, atunci când mai mult de jumătate din capitalul propriu, astfel cum reiese din contabilitatea societății, a dispărut din cauza pierderilor acumulate;

atunci când întreprinderea face obiectul unei proceduri colective de insolvență sau îndeplinește criteriile prevăzute de legislația națională pentru inițierea unei proceduri colective de insolvență la cererea creditori lor săi;

atunci când întreprinderea a primit ajutor pentru salvare și nu a rambursat încă împrumutul sau nu a încetat garanția sau a primit ajutoare pentru restructurare și face încă obiectul unui plan de restructurare.

  • a fost găsit vinovat, printr-o hotărâre judecătorească definitivă, pentru comiterea unei fraude/infracțiuni referitoare obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, în conformitate cu prevederile Codului Penal aprobat prin Legea nr. 286/2009, cu modificările și completările ulterioare.
  • nu desfășoară activități cu produse cu caracter erotic sau obscen, cu jocuri de noroc, precum și cele care contravin ordinii publice și/sau prevederilor legale în vigoare;
  • nu se află în situațiile prevăzute de Recomandarea Comisiei Europene nr. 1039/16.07.2020,
  • publicată în JOUE nr 227/16.07.2020 privind condiționarea acordării sprijinului financiar public de lipsa unei legături cu jurisdicțiile necooperante în scopuri fiscale, începând cu data depunerii cererii de finanţare, pe perioada de evaluare, selecţie şi contractare, respectiv: (16)

nu este rezident în scopuri fiscale sau înmatriculat în temeiul legilor din jurisdicțiile care figurează pe lista Uniunii Europene a jurisdicțiilor necooperante în scopuri fiscale;

nu este controlat, direct sau indirect, de către acționarii din jurisdicțiile care figurează pe lista Uniunii Europene a jurisdicțiilor necooperante, analiza mergând până la beneficiarul real, așa cum este acesta definit în art. 3 punctul 6 din Directiva 2015/849;

nu controlează, direct sau indirect, filialele sau nu dețin unități permanente proprii în jurisdicțiile care figurează pe lista Uniunii Europene a jurisdicțiilor necooperante în scopuri fiscale; și

nu exercită dreptul de proprietate în comun cu întreprinderile din jurisdicțiile carefigurează pe lista Uniunii Europene a jurisdicțiilor necooperante în scopuri fiscale.

Activitățile sprijinite în cadrul investiției/operațiunii 

ACTIVITĂȚI AFERENTE ACTIVITĂȚII  DE BAZĂ

A. Tipuri de investiții eligibile prin ajutor de stat regional

  • achiziția de echipamente, tehnologii, utilaje, inclusiv tehnologii inovative și investiții în spațiile de producție/prestare servicii aferente, în vederea îmbunătățirii capacităților tehnice;
  • investiții în noi tehnologii precum IoT, automatizare, robotică, inteligență artificială, micro/nanoelectronică, nanotehnologii, fotonică, materialele avansate, biotehnologia industrială și tehnologiile de fabricare avansate, etc;
  • investiții în noi tehnologii în scopul îmbunătățirii serviciilor;
  • investiții în tehnici avansate de producție, investiții în achiziționarea unor brevete, licențe, mărci comerciale, programe informatice, alte drepturi și active similare,  sau soluții tehnice ne-brevetate și valorificarea rezultatelor cercetării;
  • achiziția de echipamente, tehnologii, utilaje, precum și investiții în construirea/extinderea/ modernizarea spațiilor de producție/prestare servicii aferente, care să deservească inclusiv valorificarea rezultatelor din activitățile de cercetare-dezvoltare-inovare/transfer tehnologic de către IMM-uri
  • achiziția de active corporale și necorporale care se referă la investiții în procese de producție ecologice și utilizarea eficientă a resurselor în IMM-uri

 

B. Investiții finanțabile prin ajutor de minimis

  • Instruirea angajaților – activitatea vizează angajați ai IMM-urilor beneficiare de finanțare care finalizează programe de formare și dobândesc certificat de atestare a competențelor profesionale pentru specializare inteligentă, tranziție industrială și antreprenoriat.

 

ACTIVITĂȚI CONEXE ACTIVITĂȚII  DE BAZĂ

Activități finanțabile prin ajutor de minimis

  • Activități de consultanță, proiectare și asistență tehnică, de informare și publicitate, activități aferente auditului financiar extern al proiectului,
  • Certificarea produselor, serviciilor, proceselor, sistemelor de management
  • Activități de cooperare teritorială
Activități neeligibile
  1. Nu sunt eligibile proiectele care includ doar investiții în active necorporale ori lucrări de modernizare!
  2. Nu sunt eligibile proiectele care constau exclusiv din realizarea de lucrări de construcție care nu se supun autorizării, conform legii!
  3. Nu sunt eligibile proiectele care includ doar investiții în procese de producție ecologice și utilizarea eficientă a resurselor în IMM-uri
Categorii de cheltuieli eligibile

Categorii și subcategorii:

  • Cheltuieli pentru obținerea și amenajarea terenului
    1. Amenajarea terenului

 Se includ cheltuielile efectuate pentru pregătirea amplasamentului și care constau în: demolări,demontări, dezafectări, defrișări, colectare, sortare și transport la depozitele autorizate al deșeurilor rezultate, sistematizări pe verticală, accesuri/drumuri/alei/parcări/drenuri/rigole/canale de scurgere,

ziduri de sprijin, drenaje, epuismente (exclusiv cele aferente realizării lucrărilor pentru investiția de bază), devieri de cursuri de apă, descărcări de sarcină arheologică, lucrări pentru pregătirea amplasamentului.

  • Amenajări pentru protecția mediului și aducerea la starea inițială

Se includ cheltuielile efectuate pentru lucrări și acțiuni de protecția mediului, inclusiv pentru refacerea cadrului natural după terminarea lucrărilor, de exemplu: plantare de copaci, reamenajare spatii verzi, lucrări/acțiuni pentru protecția mediului. 

  1. Cheltuieli pentru relocarea/protecția utilităților (devieri rețele de utilități din amplasament)
  • Cheltuieli pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului de investiții 

Se includ cheltuielile aferente lucrărilor pentru asigurarea cu utilitățile necesare funcționării obiectivului de investiție, care se execută pe amplasamentul delimitat din punct de vedere juridic ca aparținând obiectivului de investiție, precum și cheltuielile aferente racordării la rețelele de utilități, precum: alimentare cu apă, canalizare, alimentare cu gaze naturale, agent termic, energie electrică, telecomunicații, drumuri de acces, alte utilități. care se execută pe amplasamentul delimitat din punct de vedere juridic ca aparținând obiectivului de investiție.

    1. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică
  • Studii

Se cuprind cheltuielile pentru studii de teren: geotehnice, geologice, hidrologice, hidrogeotehnice, fotogrammetrice, topografice și de stabilitate ale terenului pe care se amplasează obiectivul de investiție; raport privind impactul asupra mediului; studii de specialitate necesare în funcție de specificul investiției precum studii privind amprenta de mediu a produsului sau organizației cu scopul

de a sprijini ecologizarea lanțului de aprovizionare, reducerea costurilor și identificarea acțiunilor pentru obținerea unei circularități mai ridicate.

  1. Obținere avize, acorduri, autorizații

Se includ cheltuielile pentru:

  • obținerea/prelungirea valabilității certificatului de urbanism,
  • obținerea/prelungirea valabilității autorizației de construire/desființare,
  • obținerea avizelor și acordurilor pentru racorduri și branșamente la rețele publice de
  • alimentare cu apă, canalizare, alimentare cu gaze, alimentare cu agent termic, energie
  • electrică, telefonie,
  • obținerea certificatului de nomenclatură stradală și adresă;
  • întocmirea documentației cadastrale, obținerea numărului cadastral provizoriu și înregistrarea
  • imobilului în cartea funciară;
  • obținerea actului administrativ al autorității competente pentru protecția mediului;
  • obținerea avizului de protecție civilă/PSI;
  • certificarea sistemelor de management
  • alte avize, acorduri și autorizații.
  • Proiectare și inginerie

Se includ cheltuielile efectuate pentru:

  • elaborare documentații tehnice necesare în vederea obținerii acordurilor, avizelor și autorizațiilor aferente obiectivului de investiție (documentații ce stau la baza emiterii avizelor și acordurilor impuse prin certificatul de urbanism, documentații urbanistice, studii de impact, studii/expertize de amplasament, studii de specialitate necesare în funcție de specificul investiției).
  • actualizarea documentațiilor tehnice pentru introducerea de masuri de imunizarea la schimbări climatice în conformitate cu cerințele din Comunicarea Comisiei Europene privind Orientările tehnice referitoare la imunizarea infrastructurii la schimbările climatice în perioada 2021-2027 publicate la 16 septembrie 2021 (2021/C 373/01)
  • Pentru lucrările de creștere a performanței energetice a clădirilor ca urmare a modernizărilor/ reabilitărilor se includ cheltuielile pentru efectuarea auditului energetic
  • Consultanță

Se includ cheltuielile efectuate, după caz, pentru:

  • plata serviciilor de consultanță la elaborarea cererii de finanțare, a planului de afaceri și anexelor acestora
  • plata serviciilor de consultanță în domeniul managementului proiectului,
  • serviciile de consultanță la elaborarea, organizarea și derularea procedurilor de achiziții publice.    

3.5. Asistență tehnică 

Se includ cheltuielile efectuate, după caz, pentru:

  • asistența tehnică din partea proiectantului (în cazul în care aceasta nu intră în tarifarea proiectului), pe perioada de execuție a lucrărilor pentru participarea proiectantului la fazele incluse în programul de control al lucrărilor de execuție, avizat de către Inspectoratul de Stat în Construcții;
  • dirigenție de șantier, asigurată de personal tehnic de specialitate, autorizat, conform prevederilor legale pentru verificarea execuției lucrărilor de construcții și instalații.


  • Cheltuieli pentru investiția de bază
  • Lucrările de construcții și instalații

Se cuprind cheltuieli aferente activităților de construire/ extindere / modernizare a spaţiilor de producție/ prestare de servicii ale întreprinderii, respectiv cheltuielile aferente execuţiei tuturor obiectelor cuprinse în obiectivul de investiţie: clădiri, construcţii speciale, instalaţii aferente construcțiilor, precum instalaţii electrice, sanitare, instalaţii interioare de alimentare cu gaze naturale, instalaţii de încălzire, ventilare, climatizare, P.S.I., telecomunicaţii şi alte tipuri de instalaţii impuse de destinaţia obiectivului, conform cu descrierea activităților eligibile și a celorlalte condiții de eligibilitate prezentate la secțiunea 3.2 din prezentul ghid.

  1.  Montaj utilaje, echipamente tehnologice și funcționale

Se includ cheltuieli precum cheltuielile aferente montajului utilajelor tehnologice şi al utilajelor incluse în instalaţiile funcţionale, inclusiv reţelele aferente necesare funcţionării acestora, în măsura acestea sunt aferente unor utilaje, echipamente achiziționate în cadrul proiectului ce beneficiază de ajutor de stat.

  • Utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale care necesită montajCheltuieli pentru achiziția de active necorporale 

Se includ cheltuieli precum: cheltuielile pentru achiziţionarea utilajelor şi echipamentelor tehnologice şi a celor incluse în instalaţiile funcţionale, achiziţionarea de instalaţii/ echipamente specifice în scopul obţinerii unei economii de energie, precum şi sisteme care utilizează surse regenerabile (alternative) de energie pentru eficientizarea activităţilor pentru care a solicitat finanţare, în limita a 15% din valoarea eligibilă a proiectului, surse regenerabile (alternative) de energie: energia solară (utilizată la producerea de căldură sau la furnizarea de energie electrică prin sisteme fotovoltaice); energia eoliană; hidroenergia; energia geotermală.

  1. Dotari (utilaje, echipamente tehnologice și funcționale fără montaj, dotări)

Se includ cheltuieli cu achiziționarea de echipamente tehnologice, utilaje, instalații de lucru, mobilier, echipamente informatice, birotică, de natura mijloacelor fixe, respectiv care se regăsesc în Subgrupa

2.1. „Echipamente tehnologice (mașini, utilaje și instalații de lucru)”, Subgrupa 2.2. „Aparate și instalații de măsurare, control și reglare”, Clasa 2.3.6. ”Utilaje şi instalații de transportat şi ridicat”, sau Grupa 3 „Mobilier, aparatura birotica, sisteme de protecție a valorilor umane și materiale și alte active

corporale” din Hotărârea Guvernului nr. 139/ 2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea și duratele normale de funcționare a mijloacelor fixe, cu modificările şi completările ulterioare și care se încadrează în limita valorică aferentă mijloacelor fixe, stabilită prin reglementările legale în vigoare la data depunerii cererii de finanțare, cheltuieli cu achiziționarea de instalații/echipamente specifice în scopul obținerii unei economii de energie, precum și sisteme care utilizează surse regenerabile/alternative de energie pentru eficientizarea activităților pentru care a solicitat finanțare, în limita a 15% din valoarea eligibilă a proiectului;

4.5 Active necorporale

  • trebuie să fie utilizate exclusiv în cadrul unității care primește ajutorul;
  • trebuie să fie amortizabile;
  •  trebuie să fie achiziționate în condițiile pieței de la terți care nu au legături cu cumpărătorul (beneficiarul ajutorului)
  • trebuie să fie incluse în activele întreprinderii care primește ajutor și trebuie să rămână asociate proiectului pentru care s-a acordat ajutorul pe o perioadă de minimum trei ani de la data efectuării plății finale în cadrul proiectului.
  1. Alte cheltuieli (aferente proiectelor cu lucrări)

5.1. Organizare de șantier

5.1.1. Lucrări de construcții și instalații aferente organizării de șantier

Cheltuieli aferente realizării unor construcții provizorii sau amenajări în construcții existente, precumși cheltuieli de desființare a organizării de șantier: vestiare/barăci/spații de lucru pentru personalul dinșantier, platforme tehnologice/dezafectarea platformelor tehnologice, grupuri sanitare, rampe de

spălare auto, depozite pentru materiale, fundații pentru macarale, rețele electrice de iluminat și forță, căi de acces, branșamente/racorduri la utilități, împrejmuiri, panouri de prezentare, pichete de incendiu, cheltuieli pentru desființarea organizării de șantier, inclusiv cheltuielile necesare readucerii

terenurilor ocupate la starea lor inițială, la terminarea execuției lucrărilor de investiții, cu excepția cheltuielilor aferente pct. 1.2. “Amenajări pentru protecția mediului și aducerea la starea inițială”, cheltuielile aferente construcțiilor provizorii pentru protecția civilă.

5.1.2. Cheltuieli conexe organizării de șantier

  • obținerea autorizației de construire/ desființare aferente lucrărilor de organizare de șantier;
  • taxe de amplasament, închirieri semne de circulație,
  • întreruperea temporară a rețelelor de transport sau distribuție de apă, canalizare, agent termic, energie electrică, gaze naturale,
  • contractele de asistență cu poliția rutieră,
  • contractele temporare cu furnizorul de energie electrică, cu furnizorul de apă și cu unitățile de salubrizare, 
  • taxă depozit ecologic, taxe locale, chirii pentru ocuparea temporară a domeniului public, 
  • închirieri de vestiare/barăci/containere/ grupuri sanitare, 
  • cheltuielile necesare readucerii terenurilor ocupate la starea lor inițială, la terminarea execuției lucrărilor de investiții/intervenții, operațiune care constituie obligația executanților, cu excepția cheltuielilor aferente pct. 1.2. “Amenajări pentru protecția mediului și aducerea la starea inițială”.
  • costul energiei electrice și al apei consumate în incinta organizării de șantier pe durata de execuție a lucrărilor, paza șantierului

5.2. Comisioane, cote si taxe

5.3. Cheltuieli diverse și neprevăzute

Cheltuielile diverse și neprevăzute vor fi folosite în conformitate cu legislația în domeniul achizițiilor publice ce face referire la modificările contractuale apărute în timpul execuției. Se consideră eligibile dacă sunt detaliate corespunzător prin documente justificative și doar în limita a 10% din valoarea cheltuielilor eligibile cuprinse la subcapitolul 4.1 din bugetul proiectului.

  1. Cheltuielile de informare si publicitate

6.1 Cheltuieli cu activitățile obligatorii de informare și publicitate aferente proiectului sunt eligibile în conformitate cu prevederile Anexei – Masuri de informare si publicitate (Anexa …. la modelul standard de contract de finanțare).

Aceste cheltuieli se finanțează din componenta de ajutor de minimis.

Pentru aceste cheltuieli se va aplica opțiunea de costuri simplificate sub formă de rată forfetară.

  1. Cheltuielile cu activitatea de audit financiar extern
  • necesare pentru realizarea proiectului
  • prevăzute în contractul încheiat cu beneficiarul proiectului
  • în conformitate cu principiile unui management financiar sănătos, respectiv utilizarea eficientă a fondurilor și un raport optim cost/beneficiu;
  • efectuate și plătite de beneficiar sau partenerii săi;
  • plătite pe parcursul perioadei de eligibilitate
  • înregistrate în contabilitatea beneficiarului având la bază documente justificative, identificabile și verificabile, dovedite prin documente originale
  • în conformitate cu propunerile tehnice și financiare ofertate (se verifică prețurile unitare și cantitățile decontate)
  1. Cheltuieli de instruire și cooperare teritorială

8.1 Cheltuieli de instruire a personalului: tipurile de abilități includ următoarele:

  • Abilități tehnice: abilități de rezolvare a problemelor, design, operare, reproiectare
  • și întreținere a echipamentelor sau structurilor tehnologice, abilități IT profesionale
  • Abilități de management: abilități în legătură cu planificarea afacerilor, conformare
  • la reguli și norme de calitate, planificarea resurselor umane, alocarea de resurse
  • Abilități antreprenoriale: abilități specifice pentru start-up-uri precum managementul riscului,
  • gândire strategică, abilități de relaționare, abilități de adaptare la provocări și cerințe multiple
  • Abilități ”verzi”: abilități specifice pentru modificarea produselor, serviciilor sau operațiunilor
  • determinate de schimbările climatice, cerințe sau reguli
  • Alte abilități în afara celor descrise mai sus
  • Pentru aceste cheltuieli se va aplica opțiunea de costuri simplificate sub formă cost unitar.

8.2 Cheltuieli specifice privind activități transnaționale de cooperare, integrare în rețele și schimburi de bune practici referitoare la procese de producție ecologice și utilizarea eficientă a resurselor în IMM-uri (doar pentru proiectele care prevăd investiții de acest tip)

  • Cheltuieli de deplasare
  • Cheltuieli de cazare
  • Diurnă
  • Cheltuieli cu taxe de participare
  • Cheltuieli cu achiziția de expertiză specializată
  • Cheltuieli de organizare de evenimente

 

Cheltuieli neeligibile

În cadrul prezentului apel nu sunt eligibile următoarele categorii de cheltuieli:

  • cheltuielile prevăzute la art. 10 din HG. nr. 873/2022 pentru stabilirea cadrului legal privind eligibilitatea cheltuielilor efectuate de beneficiari în cadrul operațiunilor finanțate în perioada de programare 2021-2027 prin Fondul European de dezvoltare regională, Fondul social European Plus, Fondul de coeziune și Fondul pentru o tranziție justă
  • achiziționarea de terenuri și imobile
  • valoarea TVA aferentă cheltuielilor neeligibile și valoarea TVA deductibilă aferentă cheltuielilor eligibile
  • achiziția de echipamente si dotări second-hand
  • cheltuielile cu achiziționarea autovehiculelor si a mijloacelor de transport, așa cum sunt ele clasificate în Subgrupa 2.3. „Mijloace de transport” din HG 2139/2004, cu excepția Clasei 2.3.6. ”Utilaje şi instalaţii de transportat şi ridicat” 
  • amenzi, penalități, cheltuieli de judecată și cheltuieli de arbitraj;
  • cheltuieli destinate relocării
  • dotări din categoria obiectelor de inventar
  • cheltuielile privind costurile operaționale, de funcționare și întreținere a obiectivelor finanțate prin proiect
  • cheltuielile privind costuri administrative
  • cheltuielile de personal, cu excepția celor prevăzute în mod expres în cadrul costului unitar privind instruirea personalului
  • cheltuieli financiare, respectiv prime de asigurare, taxe, comisioane, rată și dobânzi aferente creditelor
  • contribuția în natură
  • cheltuielile cu amortizarea
  • cheltuielile cu leasingul
  • cheltuieli angajate de către beneficiar și plătite înainte de data de 01.01.2021
  • cheltuieli care nu respectă pragurile stabilite prin prezentul ghid
  • cheltuieli efectuate peste plafoanele stabilite prin prezentul ghid sau, dacă este cazul, valoarea maximă a costurilor simplificate
  • cheltuieli aferente operațiunilor finalizate fizic sau implementate integral înainte de depunerea cererii de finanțare în cadrul programului, indiferent dacă au fost efectuate sau nu toate plățile aferente.
  • alte cheltuieli excluse de la finanţare prin prezentul ghid al solicitantului, în aplicarea prevederilor HG 873 2022, art. 2 alin. (1) lit. f), corespunzător specificului programului şi particularităţilor operaţiunilor;

.1.1. cheltuieli aferente dezvoltării, modernizării, extinderii structurilor de cazare turistică de orice tip

.1.2. cheltuieli aferente înființării de noi structuri de cazare turistică de orice tip

.1.3. cheltuieli cu elaborarea studiilor de prefezabilitate, a studiilor de fezabilitate, a documentației de avizare a lucrărilor de intervenții, a proiectului tehnic

.1.4. cheltuielile efectuate înainte de data depunerii cererii de finanţare, cu excepția celor aferente Capitolului 3 ”Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică” de mai sus.

Procesul de evaluare, selecție și contractare a proiectelor
  • etapa de verificare a conformității administrative și a eligibilității solicitantului și a proiectului;
  • etapa de evaluare tehnică și financiară a propunerii de proiect;
  • etapa de selecție a propunerilor de proiect care vor beneficia de sprijin financiar nerambursabil, în conformitate cu procedura de evaluare și selecție.

Ești interesat? Perfect!

Ne poți scrie și unul dintre consultanții noștri te va ajuta.

Illustration-Workspace
Eligibilitatea proiectului

Activităţile proiectului se încadrează în acţiunile specifice sprijinite în cadrul  investiției

Indicatorii monitorizați
  • Întreprinderi care beneficiază de sprijin
  • Întreprinderi care beneficiază de sprijin prin granturi
  • Întreprinderi cu cifră de afaceri crescută
  • IMM-uri cu o valoare adăugată mai mare per angajat
  • Locuri de muncă create în entitățile care beneficiază de sprijin
  • Întreprinderi care investesc în competențe pentru specializare inteligentă, pentru tranziție industrială și pentru antreprenoriat
  • Angajați din IMM-uri care finalizează programe de formare a competențelor pentru specializare inteligentă, pentru tranziție industrială și antreprenoriat (pe tip de competențe: tehnice, de management, de antreprenoriat, ecologice, altele)
Informatii beneficiar

Verifică gratuit!

Dacă ești interesat de accesarea acestei linii de finanțare, atunci verifică-ți eligibilitatea, completând formularul.

Soluții și servicii
complete

Pasul I

Analizăm nevoia dumneavoastră și o asociem cu linia de finanțare potrivită proiectului.

Pasul II

Idenficăm potențialul de realizare al proiectului.

Pasul III

Stabilim împreună dacă potențialul identificat doriți sa-l implementăm.

Pasul IV

Implementăm și supervizăm proiectul să obținem rezultatul dorit.

Ești interesat? Perfect!

Ne poți scrie și în cel mai scurt timp unul din consultanții noștri te va ajuta.

Illustration-Teamwork